Sprawdź, czy kasza zawiera gluten

Wszelkiego rodzaju kasze są coraz bardziej popularne. Nie należy się temu dziwić, bowiem są smaczne, zdrowe i dają wiele możliwości, jeśli chodzi o przygotowywanie posiłków. Niestety niektóre kasze zawierają gluten. Nie możesz go spożywać, ale uwielbiasz kasze? Jeśli tak, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Dowiesz się z niego, jakie kasze możesz spożywać i dlaczego warto robić to regularnie. Zachęcamy do lektury.

Czy kasza zawiera gluten

Wiele osób zadaje sobie pytanie, czy kasza zawiera gluten? Oczywiście to zależy od jej rodzaju. Kasze z glutenem to kasza jęczmienna oraz orkiszowa. Jeśli nie możesz spożywać glutenu, należy ich unikać. Jest jednak wiele innych smacznych możliwości, które warto spróbować i wprowadzić do swojego zdrowego menu na stałe.
Kasza gryczana smakuje świetnie, idealnie komponuje się z sałatkami, daniami mięsnymi czy zdrowymi zapiekankami. Kasza gryczana może być prażona i nieprażona, jeden i drugi wariant jest łatwo dostępny w sklepach spożywczych. Kasza gryczana często występuje także w kotletach wegańskich, smakuje naprawdę dobrze a do tego jest zdrowa i sycąca. Kasza gryczana to źródło białka, witamin z grupy B, zawiera także witaminę PP. Kasza gryczana to także bogactwo wapnia, magnezu, żelaza.
Kasza jaglana to kolejny rodzaj smacznej i zdrowej kaszy, którą bez obaw mogą spożywać osoby nietolerujące glutenu. Kaszę jaglaną można dodawać do kotletów, ciast, burgerów czy sałatek. Kasza jaglana jest bardzo popularna, dzięki czemu można znaleźć wiele ciekawych przepisów z jej użyciem w książkach kucharskich czy na blogach tematycznych. Kasza jaglana zawiera krzem, witaminy z grupy B, witaminę E. Kasza jaglana to bogactwo magnezu, wapnia, potasu. Warto także wspomnieć, iż kasza ta jest bogata w antyoksydanty, a więc wpływa korzystnie na młody wygląd.
Komosa ryżowa nie jest tak popularna jak kasza gryczana i jaglana, ale nie warto o niej zapominać. Komosa ryżowa ma niski indeks glikemiczny, co jest niewątpliwie dużą zaletą. Warto spożywać ją regularnie, aby cieszyć się zdrowiem i piękną sylwetką. Komosa ryżowa to źródło białka, wapnia, żelaza, potasu, magnezu.

Zakończenie

Kasza i komosa ryżowa powinny znaleźć się w codziennej diecie osób, które pragną zadbać o zdrowe żywienie i piękny wygląd. Można dodawać je do obiadu, kolacji, a nawet do zdrowszych wersji domowych słodkości. Kasze zawierają wiele cennych witamin i składników, które są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu ludzkiego.